top of page
Search
  • Writer's pictureעמרי אורן

מה עושים בטיפול?

דמיינו את עצמכם יושבים בחדר עם מישהו נעים, עדין ונוכח, שהלב שלו פתוח. תשומת הלב שלו נתונה כולה לכם. הוא נמצא שם כדי להכיר יחד איתכם מי אתם באמת, בעומק. לשמוח בצדדים החזקים שלכם, לכאוב עם הצדדים שכואבים, לפגוש את מה שמתחולל בתוככם.

הוא מאוד קשוב: לשפת הגוף שלכם, למילים שלכם, לרגשות שעולים בכם, לטון הדיבור, לחיבור ולאמון שנבנה בהדרגה ביניכם.

הוא מזמין אתכם לעצום עיניים ולהקשיב פנימה, לחוויה שלכם בגוף, לחוויה הרגשית, לדימויים שעולים בכם, לדחפים, לרצונות. בתוך מרחב בטוח, הוא עוזר לכם לגלות מה מפעיל אתכם, מה צורם לכם, מה אתם אוהבים, מה נותן לכם כוח ותקווה. לאילו בורות אתם נופלים שוב ושוב ומה נחוץ לכם כדי שלא ליפול אליהם בעתיד.

לפעמים הוא מציע לכם לעשות ניסויים קטנים, כמו מדען. מתוך תשומת לב ובסלואו-מושן, עושים תנועה כלשהי עם הגוף או אומרים משפט חיובי כלשהו שקשור למה שמעסיק אתכם, ורואים איך זה משפיע על המערכת. לדוגמה, “עצום עיניים ושים לב מה הדבר הראשון שמופיע בתוכך כשאתה שומע את המשפט ‘מותר לך לנוח’ ”. או "שימי לב מה קורה בתוכך כשאת מניפה ידיים לצדדים ותופסת מקום בחדר". הגישה היא סקרנית, יצירתית, אוהבת. המטרה היא להכיר את המבנה הפנימי שלכם וללמוד איך הנפש שלכם פועלת.

לפעמים אתם פוגשים בטיפול דמויות פנימיות שונות בתוככם, ביניהן הילד הפנימי שלכם. אתם מוזמנים ליצור דיאלוג עם כל דמות ולגלות מה היא צריכה, מה היא רוצה לומר, מה היא לא העזה לבטא בעבר. אתם מתחילים לרפא את הקשר שלכם עם החלקים השונים בתוככם וללמוד מה יש לכל אחד מהם לתרום לכם.

המטפל מגלה יחד איתכם אילו אמונות עמוקות יוצרות את החוויה שלכם בעולם (למשל “אני לא ראויה לאהבה”, “אי אפשר לסמוך על אנשים”, “להיות בקשר זה מסוכן”), אילו חוויות משמעותיות היו חסרות לכם לאורך החיים (בעיקר בילדות) ואיך חסרונן עיצב את מי שאתם כיום ואת האסטרטגיות שפיתחתם להתמודד עם החיים. בתוך הטיפול, תקבלו מענה לחוויות חסרות כאלה ופצעים מהעבר יתרפאו. עם הזמן, תראו שאתם מכירים את עצמכם טוב יותר, לומדים לקבל את מי שאתם וחווים חיים מחוברים ונעימים יותר.



192 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page