top of page
Search
  • Writer's pictureעמרי אורן

טיפול בשיחות וידאו

Updated: Oct 30, 2022


חשבתם פעם לעבור טיפול רגשי בשיחות וידאו?


לטיפול מרחוק יש יתרונות וחסרונות, אבל נראה שהעולם הטיפולי הולך לכיוון הזה כבר כמה שנים, בעיקר בארה"ב, וגם בארץ. הנושא נחקר בשנים האחרונות לא מעט, וטיפולים אונליין נמצאו אפקטיביים במידה דומה לטיפולים פנים-אל-פנים.


במפגש הפיזי יש משהו יותר אסוף ותחום. אתם יושבים בקליניקה שלי, במרחב טיפולי פרטי וללא הפרעות, עם התכוונות נפשית בזמן שאתם עושים את דרככם לקראת הפגישה, ועם זמן לעבד ולהרהר בדברים שעלו בה לאחר שהסתיימה, כשאתם בדרך להמשך יומכם. (בהנחה שלא קפצתם מיד לתוך שטף ההסחות שנובע מהטלפון שלכם ברגע שנגמרה הפגישה...)

גם האפשרות לראות את שפת הגוף הכוללת, או לקיים אינטראקציה פיזית, של מבט ישיר בעיניים או שימוש במגע, לא קיימת במפגש טיפולי אונליין.


בחוויה שלי, המבט בעיניים דרך המסך יכול להרגיש קרוב גם הוא (ולאנשים מסוימים אפילו פחות מאיים ממפגש פיזי), ואולי יש דווקא יתרון בהישאבות לתוך האינטימיות שמאפשרת שיחת הווידאו, שבה כל הקשב שלכם מוכוון לפניו ולקולו של השותף לשיחה. לרוב, מניסיוני, המדיום עצמו נשכח כאשר צוללים לתוך המפגש, והשיחה קולחת בדיוק כמו שיחה פנים אל פנים.


הטיפול מרחוק מאפשר שעות גמישות יותר, בלי תלות בזמינות הקליניקה והתחבורה הציבורית או הרכב. אתם בוחרים איפה לשבת, למשל בסביבה הביתית שלכם או במשרד. אתם לא צריכים להתלבש במיוחד, לנסוע, לחפש חניה ולהרטב בגשם או להזיע. אפשר לשמור איתי על קשר רציף גם כשאתם בנסיעת עבודה לחו"ל או מחוץ לעיר, או בכלל גרים בעיר אחרת.


לפעמים, מתחילים בפגישות פנים אל פנים ואז עוברים לסקייפ כאשר עולה הצורך (למשל, מעבר דירה). זה קרה בעבר עם חלק מהמטופלים שלי והקשר הטיפולי המשיך להיות מצוין גם בשיחות הווידאו.


הפתרון הזה מאפשר ללקוחות מכל רחבי הארץ להיות איתי בקשר ולקבל טיפול בתנאים שעובדים להם, עם מטפל שמתאים להם, גם אם לא נוח להם להגיע לקליניקה בחיפה.


ובכל מקרה, אם הנוחות והזמינות הן מה שמפריד ביניכם לבין לעבור איתי תהליך של ריפוי וצמיחה, ברור שהמדיום הזה הוא יופי של פתרון.




מה דעתכם?

מכירים מישהו שיכול להיתרם מהפוסט? מוזמנים לשתף!

41 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page